Kožená sedací souprava

Nákup jakékoliv pohovky je velké rozhodnutí. Po koupi domu a auta je to zpravidla třetí největší investice v našem životě. Životnost vysoce kvalitních kožených pohovek může být 15–30 let, a to aniž bychom ji museli zavézt do servisu, přezout nožičky nebo vyměnit olej. Co se týče životnosti, bude nám poskytovat pohodlí déle než auto nebo kterýkoli nejdražší elektrospotřebič.

Ano, kvalitní kožené sedačky jsou drahé

Kožená sedačka může být i levná, ale dokážete si představit jak se budete nenávidět, když vaše pohovka ihned po skončení záruční doby začne připomínat vrak potopené lodi? A oprava bude stát tolik jako vaše sedačka v obchodě? Proto je důležité dozvědět se předem některá fakta o kůži. Neuděláte tak chybu a nezaplatíte hodně za nízkou kvalitu, nebo dokonce za imitaci kůže. Čtěte dále a naučte se nakupovat kožené sedačky.

Nejlepší řešení nikdy není to nejlevnější

Pokud vám prodejce při koupi kožené sedačky za 999,99 eur začne tvrdit, že jejich kůže je příjemně hebká a má hřejivé vlastnosti, pravděpodobně Vás chce oklamat. Nakonec si budete pohovku překrývat dekou nebo budete raději sedět na koberci. Pokud Vás vaši přátelé pochválí, jakou máte pěknou „koženkovou“ sedačku, nemějte jim to za zlé. Levné kůže a umělé koženky jsou na pohled stejné. Nenutíme Vás kupovat drahé pohovky, ani neodsuzujeme ty, kdo si kupují ty levné, chceme Vám jen říct, že není kůže jako kůže. Tak jak se z měkkého smrkového dřeva nevyrábějí mosty, z papíru kvalitní auta, tak ani z levné kůže nemůže být kvalitní sedačka.
Naštěstí u nás máme mimo jiné i skutečně velmi kvalitní výrobce kožených sedacích souprav. Najít je a přesvědčit se o jejich kvalitě někdy nemusí být snadné. Seznam výrobců, kteří nás přesvědčí o kvalitě svých produktů, budeme pravidelně zveřejňovat v rubrice „Reference“.

Značková kožená sedačka ještě nemusí být kvalitní

Stejně důležité jako kvalitní kůže je i použití masivní kostry, kvalitních výplní a kvalitní řemeslnické zpracování. Může se stát, že pohovka, která Vás stojí 5 000 eur, má reálnou hodnotu jen 20 % z ceny, zbylých 80 % je pouze cena za značku, resp. cena za návrh modelu pro renomovaného nábytkového architekta, případně je to obchodní marže „šikovného“ prodejce. Také koupit výhodně značkový nábytek může znamenat koupi průměrného výrobku, protože mnoho světových značek vyrábí i ekonomickou třídu určenou na podporu prodeje.